جزء حرفه ای ها باشید و حرفه ای بمانید

بزرگترین صنعت پولساز دنیا تجارت مولتی لول مارکتینگ

جزء حرفه ای ها باشید و حرفه ای بمانید

بزرگترین صنعت پولساز دنیا تجارت مولتی لول مارکتینگ

شرکت های ناسالم ، هرمی و گلدکوئیست

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۴۲ ق.ظ

http://s3.picofile.com/file/8209719784/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA_%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%87%D8%B1%D9%85%DB%8C_%D9%88_%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9.png

 

شروع به کار شرکت های هرمی :

اواخر دهه هفتاد شمسی را میتوان زمان ورود و شروع به کار بخش اول از شبکه های ناسالم عضو گیری با ساختار های پونزی و هرمی با عناوینی همچون : پنتاگونو و پارادایس و …. اعلام نمود که این شبکه ها به صورت کاغذی و دریافت و پرداخت های بعضا نقدی موفق به گسترش شبکه های انسانی خود در شهرهایی مثل مشهد و شیراز و برخی نقاط دیگر شدند .


با مشخص و پر رنگ شدن شدن پتانسیل های بزرگ بازار جوان و چند ده میلیونی ایران جذابیت لازم در برخی افراد سود جو و عضو در شرکت های هرمی خارجی به وجود آمده و شرکت های بزرگتری مثل گلد کویست و کیمبرلی ( ۷ الماس ) به داخل کشور ورود پیدا کرده و با عضوگیری شبکه ای فعالیت گام به گام خود را آغاز نمودند .


با ورود به دهه ۸۰ فضای رشد و گسترش شبکه های به اصطلاح هرمی وارد عرصه جدید و متفاوتی شد .


شکل گیری گسترده تیم های مختلف فعال در سطح کشور و در تمامی استان ها و ورود مباحث آموزشی نتورک مارکتینگ از کشورهای همسایه به خصوص امارات و البته با استراتژی های کاری منطبق با ممنوعیت های قانونی موجود در داخل کشور و سوق دادن بخش اعظم فعالیت ها به سمت زیر زمینی شدن از جمله این اتفاقات بود .


باید اشاره کنم که ظهور شرکت ها و سایت های متعدد هرمی در کنار گلد کوئست و ۷ الماس از جمله این تحولات بود . سایت هایی نظیر ای بی ال – گلد ماین – ای وی یو – وست ویژن – آسونت– جی اس مرچنت و دهها سایت مختلف دیگر که محصولات و خدمات مختلفی را به اعضای خود ارائه میکردند .


در واقع سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ را میتوان مقطعی مهم از جنب و جوش و فعالیت گسترده شبکه های هرمی در داخل کشور به شمار آورد .


باید اشاره کنم که سالهای ۸۲ تا ۸۵ به دلیل عملکرد غیرصحیح و مشکوک برخی شرکت ها مثل گلدکویست هزاران مالباخته و متضرر در سطح کشور به وجود آمده و شکایت های بشماری به دستگاه قضایی ارایه شد .


دهها هزار عضو در شرکت هایی که برای خرید کالای انتخابی خود پول نقد پرداخت کرده و در ازای آن کالایی دریافت نکرده بودند بخش مهمی از شاکیان شرکت های هرمی را تشکیل داده بودند .

 

در نهایت با اتفاقات ناگوار به وجود آمده در همه حوزه های اقتصادی و اجتماعی و بحرانهای خانوادگی رخ داده از فعالیت های ناسالم این گروهها , برخورد و دستگیری های متعدد و رسانه ای شدن موضوع و مشخص شدن مجرمانه بودن فعالیت در این شبکه ها , ادامه مسیراین مجموعه ها با چالش و دست انداز جدی مواجه گردید و عملا فعالیتهای هرمی کاملا ساختاری زیر زمینی پیدا کرد



۱۳۵۵۱۴_۲.

ورود شرکت های اینوستمنت (سرمایه گذاری)

در ادامه و در سالهای ۸۴ تا ۸۸ فضای بازاریابی شبکه ای و فعالیت شرکت های هرمی با تغییر مسیری کاملا جدی به سمتی خطرناک و پر از آسیب به نام سایت های به اصلاح اینوستمنت (سرمایه گذاری) رفت که ساختاری کاملا متفاوت با شرکت های شبه گلدکویستی داشت .


دراین شرکت ها دیگر خبری از محصول و کالا نبود و افراد با پرداخت پول نقد و دریافت سودهای غیر معقول ماهیانه ( تا ۳۰ درصد) اقدام به عضو گیری میکردند .


جذابیت کاذب و اغوا کننده این سایت ها باعث شد تا بسیاری از اعضای فریب خورده تا مرز فروش خانه و کاشانه خود پیش رفته و دودمان خود را به باد دهند .


سایت هایی از قبیل پالینور – پورتفولیو – ویکتوری وی – پی آی جی – گالف – سوییس کش – سینت اینترنشال و …. از زمره این سایت های به اصطلاح اینوستمنت یا همان ” هایپ ” به شمار میروند که بیشترین تعداد و حجم ریالی مالباخته شدن افراد در شرکت های هرمی را در پرونده های خود ثبت نموده اند .

 

برخورد و انهدام شرکت های هرمی

در نهایت با اتفاق ها و رخ دادهای تلخ و جبران ناپذیر چندین سال حضور گسترده شرکت های هرمی در کشور و به وجود آمدن آسیب های متعدد اجتماعی – فرهنگی – اقتصادی و …., در سال ۱۳۸۸ سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیاتی گسترده اقدام به انهدام سایتهای مختلف هرمی و معرفی دست اندرکاران این سایتها به مراجع قضایی نمودند .


در همان مقطع با بررسی های گسترده کارشناسی و تخصصی در نهاد های اقتصادی و قضایی کشور عزیزمان طراحی های اولیه برای به وجود آوردن زیرساخت لازم جهت راه اندازی شبکه های سالم بازاریابی شبکه ای صورت پذیرفت .

 

  • راه اندازی شبکه های سالم بازاریابی شبکه ای

    در نهایت با مشخص شدن شرایط و ضوابط مد نظر مراجع قانونی و به مرور زمان فرآیند اعطای مجوز بازاریابی شبکه ای به تعدادی شرکت ایرانی دارای صلاحیت و واجد شرایط با نام های : بادران گستران – پنبه ریز، تلکا، بازاریابان ایران زمین، تکسو، ابرتجارت کهکشان. آویژه سگال، پارس نیوشانیک، میراث نفیس دستها – کارآفرینان پیشرو – نیک پوشان رادین – و سیمرغ اعطا گردید .
    لازم به ذکر است که در ادامه , با توجه به نظارت کاملا جدی و همچنین کنترل تمامی ضوابط و آیین نامه های مشخص و خط و مشی تعریف شده برای این شرکت ها , با شرکت هایی که از چهارچوب های مشخص شده قانونی عدول کرده و مرتکب تخلفات جدی شدند برخورد به عمل آمده و مجوز برخی از آنها تعلیق و لغو شده است .

فرصت های طلایی در بازاریابی شبکه ای سالم

باید عرض کنم که در مطالب مطرح شده به بررسی مختصر و زمان بندی شده سیر تکامل بازاریابی شبکه ای در داخل کشور از اواخر دهه ۷۰ که به صورت ناسالم و غیرقانونی فعالیت های هرمی آغاز گردید تا نیمه اول دهه نود که نیمه ورود شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای قانونی و سالم به شمار میرود پرداختیم .


در حال حاضر فعالیت گسترده و البته سالم و کنترل شده شرکت های بازاریابی شبکه ای در داخل کشور در جریان میباشد .


مسیری سرشار از پتانسیل های مثبت و ارزشمند اقتصادی و اجتماعی که امیدواریم با حمایت های قانونی و حاکمیتی گسترده سرانجام خوب و روشنی را برای ساختارهای اقتصادی و اجتماعی کشور عزیزمان رقم بزند .


در ارتباط با پتانسیل های اجتماعی نهفته در بازاریابی شبکه ای باید به مقوله بسیار مهم و راهبردی اشتغالزایی سالم اشاره کنم که از جمله بارزترین دغدغه های مسولین محترم نظام و به ویژه مقام معظم رهبری به شمار میرود و معظم له بارها در فرمایشاتشان به این امر مهم و حیاتی اشاره کرده اند .
شرکت های فعال در بازاریابی شبکه ای با ساختارهای تعریف شده و پلن های درآمدزایی جذاب انگیزه و زمینه لازم برای ورود و مشغول به کار شدن بسیاری از جوانان تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده بیکار به عرصه اشتغال و درآمدزایی را فراهم آورده اند .


در واقع افراد وارد شده به این مجموعه ها پس از سپری کردن مباحث مقدماتی که شامل آموزشها و متدهای موفقیت در کسب و کار و فعالیت تیمی به شمار میرود تبدیل به نیروهای موثر و هدفمندی تبدیل میشوند که با قرار دادن وقت های خالی و بی ثمر خود در این عرصه در موازات کسب تجربه ارزشمند فعالیت تیمی و گروهی به درآمدزایی حلال و مشروع دست پیدا کرده و این خود نیز به پایین آمدن بسیاری از آسیب های اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد .

 

بازاریابی شبکه ای و تفاوت های آن با شرکت های هرمی


باید اشاره کنم که با توجه به روند رو به رشد فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای پیش بینی میشود طی سالهای آتی صدها هزار و بلکه میلیونها نفر از هموطنان عزیزمان در این مجموعه ها اقدام به فعالیت سالم و درآمدزا داشته باشند .


درآمدزایی کلان در شرکت های بازاریابی شبکه ای , مدیران این مجموعه ها را به سمت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز سوق داده است که راه اندازی مجموعه ها و تیم های ورزشی – رستوران های زنجیره ای – راه اندازی خطوط تولید محصولات مصرفی و …. از جمله این اقدامات میباشد .



پایگاه خبری تحلیلی کیاپرس (Kiapress.ir)

  • مصطفی حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی